امام جمعه شیراز کوتاهی کردن مسئولان در مباحث ولایی و ارزشی را باعث ناراحتی و نارضایتی مردم دانست و افزود: بعضی از مدیران باوجود داشتن بودجه‌های فرهنگی آن را در جا‌های دیگر هزینه می‌کنند و اگر به مباحث اعتقادی اهمیت ندهند باید منتظر عقاب سنگین در روز حساب باشند.
کد خبر: ۷۷۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 30 August 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز از مردم و مسئولین خواست به اندازه توان خود در برپایی مراسم و مجالس باشکوه ایام محرم گام بردارند چرا که دریغ کردن مسئولین و کوتاهی کردن در این زمینه در سومین حرم اهل بیت(ع) و شهری که دراسلام بنا شده و محبت اهل بیت(ع) در آن موج می‌زند زیبنده نیست.

وی، کوتاهی کردن مسئولان در مباحث ولایی و ارزشی را باعث ناراحتی و نارضایتی مردم دانست و افزود: بعضی از مدیران باوجود داشتن بودجه‌های فرهنگی آن را در جا‌های دیگر هزینه می‌کنند و اگر به مباحث اعتقادی اهمیت ندهند باید منتظر عقاب سنگین در روز حساب باشند.

امام جمعه شیراز همچنین دوستی با اهل بیت(ع) در دل مومنان را از نشانه‌های ایمان واقعی دانست و افزود: افرادی که از حب و دوستی اهل بیت(ع) دورند از جرگه مومنان خارج هستند.

دژکام اشاره‌ای هم به اهمیت و ثواب برگزاری مجالس عزای امام حسین(ع) کرد و افزود: اگر چه در این مراسم‌ها مداحی و عزاداری جایگاه ویژه‌ای دارد، اما برگزار کنندگان و فعالان مذهبی نباید از گفت‌وگوی علمی و دینی در این مجالس غافل شوند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: اگر مجالس عزای امام حسین با علم، موعظه و مرثیه همراه باشد تاثیر گذار خواهد بود.

امام جمعه شیراز برپایی با شکوه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا را فرصتی برای نشان دادن ایمان، عشق و علاقه به اهل بیت(ع) دانست و افزود: این مهم در صورت فرهنگ‌سازی‌های لازم و فراهم کردن امکانات و شرایط در سومین حرم اهل بیت(ع) میسر خواهد بود.

دژکام همچنین با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر هم از نشانه‌های مومنان است و اگر در این زمینه کوتاهی شود جامعه دچار مشکل خواهد شد.

وی در ادامه با انتقاد به کم دقتی مسئولان و ورود نفوذی‌ها در عرصه‌های مختلف گفت: رهبر معظم انقلاب به دولت توصیه کردند که مراقب نفوذی‌ها باشند، اما بار‌ها مشاهده شده که این موضوع اتفاق افتاده وموضوعات این چنینی حتما باید پیگری شودچراکه به گفته رهبر معظم انقلاب اولویت مسئله فرهنگ نسبت به اقتصاد در طولانی مدت بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه از عملکرد مسئولان دستگاه قضا دربرخورد با مفاسد قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و امیدواریم با مراقبت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها این حرکت لطمه نخورد چراکه دشمنان و افرادی که دراین موارد متضرر می‌شوند همواره به دنبال خراب کردن این اقدام هستند.

امام جمعه شیراز همچنین گفت: رئیس قوه قضائیه به جای اعلام، بیشتر در زمینه اقدام گام بر می‌دارد که این کار بسیار زیبنده است و باعث عبرت مفسدان خواهد شد.

دژکام در ادامه اشاره‌ای هم به هفته پدافندهوایی کرد و افزود: موفقیت‌های فرزندان غیور ملت ایران در این عرصه باعث افتخار و سربلندی این ملت شده به‌طوری که ترس مسئولان آمریکایی و اعتراف مسئولان روسی در بی‌نیازی از تجهیزات نظامی این کشور را به دنبال داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار